Asiakaslehdistä verkkoyhteisöihin

Kävimme Sykön Markon (Promener / @marsyk) kanssa Tehostamon nimissä vetämässä asiakasworkshopin meille uudesta aiheesta viime viikolla. Workshop oli kokonaisuus asiakkaalle, joka halusi kehittää asiakaslehtensä verkkoyhteisöä osallistavampaan suuntaan. Luonnollisesti sosiaalisella medialla on tässä tärkeä rooli.

Paperilehdille on aina oma paikkansa, mutta trendi on selvästi interaktiivisuuden kasvattaminen verkossa ja keskustelujen käynnistäminen ja niihin osallistuminen sisältöjen tuottamisen rinnalle. Lisäksi itse näen että tablettilaitteet, iPad etunenässä, tulevat muuttamaan lehtien lukemista hyvinkin syvällisesti pidemmällä tähtäimellä. Uusi trenditermi tuntuukin olevan sisältömarkkinointi, jossa laadukas nettisisältö jaetaan tehokkaasti verkkoon.

Vedimme aamupäivän intensiivisellä temmolla läpi ja tiiviin alustusosuuden jälkeen laitoimme osallistujat ideoimaan, konseptoimaan ja miettimään omaa muutostaan. Oli jälleen hienoa nähdä miten tarkoituksella alustuksesta pois jättämämme ideat ja kehittämiskohteet nousevat osallistavien harjoitteiden kautta esiin luontaisesti. Hyvin suunniteltu ja fasilitoitu workshop on tehokas työkalu isommankin porukan ideoiden keräämiseen ja mukaan innostamiseen.

Johdanto-osuuden kalvot löytyvät alta. Alku- ja loppupää ovat minun käsialaani ja keskiosa Markon (21-43).

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s