Lepää rauhassa sosiaalinen media, tervetuloa yhteisölliset yritykset

Kiersin vähän aikaa sitten parin päivän intensiivisellä myyntireissulla myymässä ”sosiaalista mediaa” B2B-yrityksille. Firmoille jotka suunnittelevat ja valmistavat hienoja fyysisiä tuotteita, joista minulla ei ole hirveästi mitään käsitystä. Siis ihka oikeille suomalaisille konepajoille, jotka olivat hyvin kiinnostuneita ja innostuneita visiitistäni ja jutuistani.

Minkä ihmeen takia suomalaiset konepajat haluaisivat mennä sosiaaliseen mediaan? Ei kai niiden ole mitään järkeä lähteä kauppaamaan tuotteitaan Facebookiin? Eiväthän toimitusjohtajat ennen ole jaksaneet katsella käsien heiluttelua ja vouhkaamista nettimarkkinoinnin ihanuudesta.

Eivät nämä yritykset olekaan mitään Facebook-profiileja perustamassa. Ne haluavat kasvattaa bisnestään ja tehostaa toimintaansa. Ne haluavat lopettaa sähköposti-pingiksen ja turhat palaverit. Ne haluavat tehostaa tiedonkulkua sekä tallettaa ja organisoida yritykselle tärkeän tiedon. Ne haluavat osallistaa asiakkaansa tuotekehitykseen ja rekrytoida parhaat osaajat tulevaisuudessakin.

Ehkä onkin paikallaan tunnustaa että en minä ollut näille yrityksille ”sosiaalista mediaa” kauppaamassa vaan tapaa lisätä myyntiä ja parantaa sisäisen toiminnan tehokkuutta yhteisöllisillä työkaluilla ja toimintatavoilla. Teknologiateollisuus on Suomelle hyvin tärkeä ala nyt ja tulevaisuudessa ja näiden yritysten toiminnan tehostaminen on tärkeää myös koko maan kilpailukyvylle.

Yritysten innostus sai myös minut hitaan hämäläisen innostumaan. Eiköhän siis aloiteta talkoot ja muuteta kaikki suomalaiset konepajat ja muut teollisuusyritykset yhteisöllisiksi yrityksiksi eli auteta niitä hyödyntämään yhteisöllisiä toimintatapoja kilpailukykynsä turvaamisessa!

Mainokset

2 responses to “Lepää rauhassa sosiaalinen media, tervetuloa yhteisölliset yritykset

  • Merja Heinonen

    Niin, jotkut puhuvat sosiaalisesta asiakkuudenhallinnasta!

    • intosome

      Sosiaalinen asiakkuudenhallinta tuntuu tulevan terminä vastaan entistä useammin. Toiset tarkoittanevat sillä sosiaalisten ominaisuuksien lisäämistä CRM-järjestelmiin ja toiset koko yrityksen toiminnan muuttamista asiakaslähtöisemmäksi.

      Joka tapauksessa yhteisöllisten työkalujen ja toimintatapojen hyödyntäminen pitäisi tuoda yrityksen kaikkeen toimintaan.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s